جراحی فک و صورت در اصفهان
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

چه سنی برای جراحی فک مناسب است؟

جراحی فک و صورت در اصفهان  باید پس از تکمیل رشد استخوان فک انجام شود. بنابراین سن پس از بلوغ، در واقع 18 تا 25 سالگی نقطه شیرین این شغل است. زیرا در این سن رشد فک به مرحله نهایی خود رسیده و متوقف می شود. تغییر صورت از طریق جراحی فک باید در همان سنی که استخوان ها بالغ می شوند انجام شود. اما اگر بیمار مشکل حاد فک داشته باشد، جراح بر روی بهبود مشکل فک تمرکز می کند و سن متقاضی موضوع مهمی نخواهد بود.

عوارض جراحی فک و صورت

به طور کلی هر جراحی با عوارض و خطراتی همراه است. در مورد جراحی فک باید گفت که تجربه و تکنیک جراح از عوامل موثر در بروز عوارض بعد از عمل می باشد. یک جراح ماهر باید قبل از انجام جراحی تمام پیچیدگی های ساختار دهان و فک بیمار را بررسی کند. البته بیمار باید تمام خواسته های خود را برای این روش با جراح در میان بگذارد.

مهمترین عارضه این نوع جراحی آسیب عصبی است که می تواند باعث بی حسی در صورت و دهان شود. در طول عمل، سعی می کنیم به اعصاب فک آسیب نرسانیم، اما ممکن است بعد از عمل در قسمت هایی از صورت خود بی حسی داشته باشید. این مشکل به مرور زمان بهبود خواهد یافت.

از دیگر عوارض جراحی فک می توان به خونریزی، عفونت، تورم، سفتی فک (که ماه ها طول می کشد) و عوارض مربوط به داروهای بیهوشی اشاره کرد. در چند روز اول پس از جراحی فک، صورت متورم و کبود شده است بنابراین تغییرات به درستی دیده نمی شود. پس از کاهش تورم صورت و کاهش کبودی، بیمار می تواند متوجه تغییراتی در صورت شود.

 

اقدامات قبل و بعد از جراحی فک و صورت 

همانطور که قبلا ذکر شد، این جراحی معمولا با همکاری جراح فک و صورت و متخصص ارتودنسی انجام می شود. به طور معمول، بیماران قبل از جراحی توسط متخصص ارتودنسی درمان می‌شوند تا دندان‌هایشان را قبل از انجام جراحی به حالت ایده‌آل برای جراحی برسانند. به طور کلی آمادگی برای جراحی فک نیاز به مرحله ارتودنسی 9 تا 14 ماهه دارد. در ضمن بعد از عمل نیاز به درمان ارتودنسی دیگری است البته شرایط هر فردی متفاوت است.

جراحی فک در بیمارستان انجام می شود و پس از آن بیمار باید 1 روز در بیمارستان بماند.

یکی از مهمترین اقدامات بعد از جراحی فک کنترل حرکت فک است. این به این معنی است که فک ها تمایل دارند به موقعیت قبلی خود برگردند و باید با این موضوع برخورد کرد. برای این منظور از دستگاه های ارتودنسی استفاده می شود. پس از حدود شش تا نه ماه، دستگاه ها از دهان خارج شده و با صفحات متحرک جایگزین می شوند. این به تثبیت موقعیت دندان ها کمک می کند.

پس از ترخیص، بیمار باید مراحل را با دقت طی کند. به عنوان مثال، هنگام استراحت، سر باید بالاتر از بدن باشد. از داروهای تجویز شده به طور منظم و در زمان های تعیین شده استفاده کنید. فعلا از مسواک زدن در ناحیه جراحی خودداری کنید. از فعالیت بدنی شدید خودداری کنید. تغذیه بعد از جراحی نیز موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد. بیماران باید رژیم غذایی سبک داشته باشند، اجازه دهید مقداری غذای نرم مانند سوپ، پوره سیب زمینی و غیره بخورند.

 

اطلاعات بیشتر در اصفهان سیصد و شصت 





:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: